Yabancı dil öğretiminde ortak ölçütler geliştirmeyi amaçlayan “The Common European Framework of Reference for Languages” (CEFR’a) (Avrupa Dilleri Öğretimi Ortak Çerçeve Programı’na) bağlı bir İngilizce eğitim programı yürütmekteyiz. CEFR kriterleri doğrultusunda öğrencilerimizle portfolio çalışmaları uygulayıp, öğrencilerimizin ailelerine sunum yapmaları sene sonu hedeflerimizdendir.
4. sınıftan mezun olan bir öğrenci, kendisiyle, ailesiyle ve yakın çevresiyle ilgili tanıdık sözcükleri ve çok temel kalıpları, yavaş ve net konuşulduğunda anlayabilir; karşısındaki kişiyle yavaş bir konuşma hızında anlaşabilir; soru sorup cevap verebilir ki bu da CEFR’ da “A1” seviyesi demektir. 1, 2 3 ve 4. sınıf seviyelerinde toplamda haftada 6 saat ingilizce dersi verilmektedir.
5, 6, 7 ve 8. sınıflarda ise amacımız öğrencilerimizi elde ettikleri alt yapı ile CEF kriterleri doğrultusunda öncelikle 5. sınıfta uygulanan hazırlık sınıfı formatı (Haftada 14 saat İngilizce dersi) doğrultusunda kısa ve basit metinleri okuyabilir, anlayabilir; kendisini yazılı ve sözlü olarak ifade edebilir, günlük konuşmada, seyahatte, alışverişte ya da restoran gibi yerlerde kısa diyalogları rahatlıkla kurabilir konuma getirmektir (A2). Sınıf seviyesi yükseldikçe güncel bir konu olması koşuluyla uzun konuşmaları, sunumları ve çağdaş edebi düz yazıyı anlayabilir. Öğrendiği dili anadili olarak konuşan kişilerle anlaşmayı mümkün kılacak bir doğallıkla iletişim kurabilir, ilgi alanına giren konularla ilgili bilgi verebilir ve anlaşılır metinler yazabilir duruma getirmektir. 8. sınıfın sonunda ise bütün bu gelişen bilgi ve becerileriyle öğrencilerimizin Avrupa Birliği standartları çerçevesinde Common European Framework (CEF) B2 düzeyinde olmalarını hedeflemekteyiz.
İletişimin en önemli ihtiyaç haline geldiği giderek globalleşen çağımızda İngilizce eğitiminin önemi yadsınamaz bir gerçektir. Biz de Özel Bilgiçağı Okulları olarak yabancı dil eğitimine önem veren bir kurumuz.
Okulumuzda İngilizce eğitimi İletişime (Communicative Approach) dayalı olarak gerçekleştirilmekte klasik ezber yöntemlerinin aksine akıllı tahtalarımız, tüm dünyada kullanılan ve başarılı olan Avrupa Dil Portföyü’ne uygun öğretim sistemimizle ve Skype Class uygulamalarımızla teorik gramer kuralları yığını olarak değil, yaşamın içinde anlam ve değerleri aktaran bir araç olarak öğretilmektedir.
Türkiye’de yabancı dil eğitiminin en büyük problemlerinden biri öğrenilen yabancı dilin sınıfa hapsolmasıdır. Dil öğrenimini sınıfın dışına taşıyan bir anlayışla her yıl yaz aylarında öğrencilerimizle Amerika ve İngiltere’ye geziler düzenlemekteyiz. Yine okulumuzda düzenlenen İngilizce etüt ve kulüpler ile öğrencilerimize yönelik online ödevlendirme sistemi, öğrencilerimizin İngilizceyi sınıftan bağımsız olarak da kullanmalarına olanak vermektedir.
Okulumuzdaki başlıca uygulamalar şunlardır;
- Tüm sınıflarımızda anadili İngilizce olan Native öğretmenimizle yoğun İngilizce eğitimi.
- 9. sınıflarda “semi-prep class” dil uygulaması (haftada 13 saat İngilizce dersi)
- Lise sınıflarında uluslararası “Cambridge sınavı ” uygulaması ve Skype Class uygulamaları.